Rodzaje i charakterystyka pozycjonowania

Pozycjonowanie - usługa na miarę Twoich potrzeb.

Funkcjonują trzy kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną rolę przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Dzień Kobiet lub koncert popularnego piosenkarza. Ten rodzaj pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Przeważnie należy zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową ewentualnie uaktualnioną treść strony.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Dalszy model pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane wyjście dla osób posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą odpowiedniego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads znacznie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail to również znacznie mniejsza konkurencja. Istotne jest też to, że rośnie trend wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Braun Seria 5 czarna,
– smartfon Huawei P8 biały,
– obuwie sportowe Adidas Hard Court czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne w szczególności dla sklepów internetowych. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju kluczowe jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę zazwyczaj:
– państwo (przykładowo “studio filmowe Polska”)
– miasto (“gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Żoliborz”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do osób przebywających w danym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania też wtedy, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na reklamę i nie może konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania lokalnego, np. zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]