PBN – czym jest i jakie daje możliwości?

Na pbnmarket.pl poznasz pełną ofertę private blog network.

Aby konsument odnalazł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy regularnie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i pomocne dla użytkownika informacje. Jednak nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

PBN i ich minusy oraz atuty

PBNy są prywatne, bo są zakładane a następnie administrowane przez jeden podmiot (z reguły przez firmę SEO bądź większą agencję marketingową), który kontroluje jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są najczęściej stosowane jako jeden z komponentów szerszej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia daje się zauważyć w stosunku do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na pozyskanie dużej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich urozmaicenie, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie nie jest tanie, a potem należy poświęcać niemało godzin na utrzymanie ich w stosownej jakości.

Wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem, czyli jak spożytkować potencjał PBN

Prywatne sieci portali świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To generalnie każda publikacja online, gdzie dodane są istotne informacje telekontaktowe firmy – jej adres, telefon bądź e-mail i pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również profil w mediach społecznościowych, profil w internetowym katalogu firm bądź artykuł, pod którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Następna skuteczna metoda korzystania z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej wartość oryginalnego artykułu, bowiem napotykanie odnośniki do niego na różnych blogach w sieci traktują jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały rzetelne, godne przeczytania teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL, gdzie istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza z medycyną, inwestycjami i bieżącymi informacjami, prawem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO